Oldalak

2018. január 14., vasárnap

No meat,no problem

Sziasztok/Szia!

Nem most volt,hogy írtam újabb bejegyzést,majdnem 1,5 éve már. Hosszú idő ez. Sok mindent írhatnék,hogy mi történt velem. Betegségek,szerelmek,csalódások,emlékek...szóval lenne mit pötyögni. DE! Amit most elmondanék nektek/neked kedves olvasó az az,ami meghatározza a hátralevő életemet...ez pedig a vegetáriánus életmód.

Rólam tudni kell,hogy amióta napvilágra jöttem húst hússal ettem. A rántott hús maga a mennyország volt számomra bármennyi mennyiségben. Az sem érdekelt,hogy van e köret hozzá vagy milyen buciba rakják bele,csak legyen rántott hús. Szóval elmondhattam magamról,hogy igazi hús fanatikus voltam,soha sem volt kérdés,hogy mit kérek ebédre vagy épp mi legyen a születésnapomkor a menü. Na de térjünk a lényegre,hogy miért,hogyan,meddig,miképp.
2017 szeptemberében vagyunk. Barátom kitalálta,hogy hallgassunk egy kis Tóth Gábort (ismert élelmiszermérnök) . Tóth Gábor mindent tud,amit mi nem és meg is osztja velünk számos Youtube videó és Sebestyén Balázs reggeli műsorának keretében. Érdemes belehallgatni. ;) Nos túl voltunk pár videón már..miért nem jó este gyümölcsöt enni,mi is valójában a szója,mikor igyunk vizet étkezés során és miért is nem jó a hús nekünk. Idézni nem tudnék már belőle,de,ami megmaradt,hogy elmondta,alátámasztotta,de nem tiltotta. Nekem ez megtetszett és gondolkozni kezdtem. Autoimmun betegségben szenvedem,gyógyszert kell szedjek és már régen is tudtam, a hús nem éppen szimpatizál az én kis immunbetegségemmel. Hát miért is ne?! Próbáljuk meg. Valahol itt kezdődött el a most már 4 hónapja tartó vegetáriánus életem. Búcsút mondtam a hús minden fajtájának. Szárnyas,marha,pikkelyes..Őszintén szólva,én,mint nagy húsevő nem volt nehéz az első pár hét,sőt,könnyen ment. Voltak nehéz időszakok,hiszen a szervezetem "elvesztett" valamit,amit eddig több éven át kapott. Pár hét rosszul lét után teljesen kiegyezett az új étrenddel és ezt láthatóvá is tette. A bőröm tisztább lett,könnyedebbnek érzem magam,ha eszem. A betegségemről még nem tudok mit mondani,eddig jobbnak tűnik,de nem biztos,hogy a hús megvonása miatt,még kiderül. 4 hónappal ez előtt ettem utoljára húst és ez nagyszerű érzés számomra!

Milyen vegetáriánus vagyok

A vegetáriánusok körében sok fajta típus van.

1. Vegán
A vegánok nem fogyasztanak húst és állati eredetű ételt sem. Gondolok itt tejre,mézre,sajtra stb.

2. Ovo-vegetáriánus
Szintén nem fogyaszt húst,sem állati eredetű ételt,kivéve tojást.

3. Ovo-lakto vegetáriánus
Csak húst nem fogyaszt,de minden más állati eredetű ételt igent.
Ez az az életmód,amit én magam is választottam.

4.Szemivegetáriánus
Halat ide,a többi nem kell! Halon kívül nem fogyasztanak húst,de állati eredetű ételeket esznek.

Miket eszem,ha nem eszem húst

Gondoltam a húson kívül ez lesz a legnehezebb dolog,amivel meg kell majd birkózzak. Mi a fenét egyek,ha nem eszem húst?? Van egyáltalán étel a húson kívül? De van ám! És még mennyi.
El nem tudjátok képzelni mennyi fajta ételt tudunk csinálni,sütni,főzni,amiben nincs sertés,marha vagy épp szárnyas állat. Rizsek tömkelege,olyan ételek,amiknek a nevét sem tudom kiejteni és a létezéséről,alig tudnak az itt élő emberek. Gyümölcsöm és zöldségek elkészítésének hada. És,ami a legjobb,hogy sok boltban ma már van külön rész a vegán/vegetáriánus embereknek a hűtőknél,fagyasztóknál. Múlt hónapban  vegán gyrost ettem,pár napja vegán falafelt. A legnagyobb fogásom egy osztrák Mc'Donalds-ban volt,ahol vegán hamburgert rendeltem. néztek is rám furcsán. Nem is értem. :D Haha. Az ilyen ételeknek nagy része tofu,zöldség valamilyen ehető növény..de srácok..Isteniek. :D Rabul ejtettek ezek az ételek és ízvilágaik.

Meddig leszek vegetáriánus

Fogalmam sincs. Jelenleg tetszik ez az egész új dolog és a szervezetem sem ellenkezik egyelőre,de kitudja,lehet egyszer megelégelem vagy a testem. Mostanában még biztos nem térek vissza az előző életemhez,talán életem végéig is. Ez az élet zenéje. :)

Hogyha kedvet kaptál kipróbálni a vegetáriánus,vegán étkezést nyugodtan írhatsz nekem,szívesen segítek,illetve egy számomra kedvelt oldalt megosztok veletek,ahol számos recept megtalálható.

https://hu-hu.facebook.com/tastyvegetarian/



Remélem tetszett a bejegyzésem! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése